Med 8. septembrom, mednarodnim dnevom pismenosti, in 11. oktobrom 2020 smo se na naši šoli že tretje leto zapored pridružili Nacionalnemu mesecu skupnega branja.

Učitelje smo pozvali, da so pri pouku namenili določen čas skupnemu branju (5 do 10 minut) in da so se ob različnih priložnostih z učenci pogovarjali o pomenu branja.

V prejšnjih letih smo v tem času organizirali tudi branje starejših učencev v OPB. Ta branja so učenci zelo dobro sprejeli in so z njimi nadaljevali tudi po izteku projekta. Zaradi epidemioloških razmer smo v tem šolskem letu branja malo prilagodili in tudi po zaslugi lepega vremena uspeli izvesti v skladu z navodili po modelu B. Na svežem zraku in toplih jesenskih žarkih so učenke predmetne stopnje na PŠ Zagradec večkrat obiskale učence v oddelkih OPB in jim prebirale pravljice iz šolske knjižnice.

Manca Kastelic in Maruša Kastelic sta z branjem popestrili bralne urice v OPB.

Podobno kot v prejšnjih letih se je nacionalni projekt skupnega branja v oktobru 2020 prevesil v Mednarodni mesec šolskih knjižnic. Projekt koordinira Mednarodno združenje šolskih knjižničarjev (IASL – International Association of School Librarianship http://www.iasl-online.org/ ), za Slovenijo pa Sekcija za šolske knjižnice pri Zvezi bibliotekarskih društev Slovenije.

Geslo v letu 2020 je bilo “Iskanje poti do zdravja in dobrega počutja”.

Na OŠ Stična smo razmišljali, kako lahko branje pozitivno vpliva na naše dobro počutje, s tem pa tudi na naše zdravje. Iskali smo najbolj smešne knjige in na podlagi predlogov učencev naredili seznam najbolj smešnih knjig. Ta seznam smo upoštevali tudi pri nabavi v šolski knjižnici in za naše učence nakupili nove knjige Dava Pilkya iz priljubljene serije Pasji zob in več del priljubljenega pisatelja Davida Walliamsa.

Na PŠ Zagradec smo pred odhodom učencev na šolanje na daljavo izvedli žrebanje med prispelimi predlogi in izžrebali tri nagrajence, ki so dobili simbolne nagrade, za katere je prijazno poskrbela učiteljica Dragica Šteh. Tudi na PŠ Ambrus so pridno zbirali predloge in tudi za to podružnico smo izžrebali tri nagrajence.

Organizirali smo tudi nagradni literarno-likovni natečaj za najbolj smešno zgodbo. Pokazalo se je, da je napisati smešno zgodbo kar težko, zato verjetno prispevkov ni bilo veliko, svoj delež pa je gotovo prispevala tudi vedno bolj zaostrena epidemiološka situacija v državi. Najbolj produktivni so bili v 5. c razredu pri učiteljici in mentorici literarnih prispevkov Bojani Mulh. Učenki Ana Lampret in Hana Mestnik sta napisali Dnevnik za carje, učenka Julija Vovk pa prispevek Zaklad. Vsem trem učenkam čestitamo za trud in pogum, ko pridejo nazaj v šolo, pa jih pri učiteljici čakajo tudi knjižne nagrade.

Ostale dejavnosti, ki smo jih v tem mesecu še planirali, npr. skype konference z vrstniki po svetu, literarno čajanko s pisateljico Ivanko Mestnik za učitelje in okraševanje šolske knjižnice, pa smo morali zaradi spremenjenih pogojev šolanja na žalost odpovedati.

(Skupno 25 obiskov, današnjih obiskov 1)